HISZPANIA/WYSPY KANARYJSKIE: Single z całej Hiszpanii masowo szturmują w ostatnim czasie supermarkety znanych sieci handlowych. A znakiem rozpoznawczym ma być ananas lub kanaryjski banan.
Zasady randek dla samotnych osób w supermarketach są dość proste. Wystarczy przyjść do sklepu hiszpańskiej sieci Mercadona codziennie pomiędzy godziną 19 a 20 i umieścić któryś z owoców w wózku na zakupy. Wielu singli wierzy, że w tych godzinach można w sklepach znaleźć miłość, gdy do wózka na zakupy włoży się ananasa odwróconego do góry nogami. Należy wjechać do działu z winami i czekać, czy osoba, która im się podoba, zareaguje pozytywnie.
Jak poinformowała hiszpańska redakcja brytyjskiej telewizji BBC, zjawisko to pojawiło się masowo po opublikowania nagrania przez aktorkę i komiczkę Vivy Lin. Hiszpanka pokazała na TikToku film, w którym wyjaśnia, kiedy jest najlepszy czas na flirtowanie w popularnej sieci.
– W Mercadonie można spotykać się od 19:00 do 20:00 – powiedziała na nagraniu, pchając wózek po sklepie.
Internetowy trend wykorzystał do celów marketingowych na swoim oficjalnym koncie na TikToku supermarket Mercadona, zamieszczając ananasa z podpisem: „Ananas na półce w Mercadonie czeka, aż umówisz się z jego pomocą na randkę”. Firma podkreśla jednak, że ten nietypowy sposób poszukiwania miłości życia: „nie został zapoczątkowany przez nas, pojawił się spontanicznie”.
To zjawisko stało się tak bardzo popularne wśród singli, że spowodowało nadmiar ludzi i chaos w placówkach handlowych do tego stopnia, że wzywano nawet policję w celu przywrócenia porządku.
Hiszpańska korespondentka BBC poinformowała, że wraz ze wzrostem popularności trendu w stolicy Hiszpanii – Madrycie pojawiły się doniesienia o grupach nastolatków pchających wieczorami wózki po sklepach, nie kupując żadnych produktów, a w tym samym czasie brakowało ich dla pozostałych osób, które chciały dokonać zakupów. Pewien mężczyzna z okazji swojego wieczoru kawalerskiego został przebrany przez przyjaciół za gigantycznego ananasa i poszedł tak do sklepu. Z kolei w Bilbao policja została wezwana do supermarketu Mercadona w godzinach 19.00-20.00 z powodu zdarzających się tam bójek. Nowa moda nie podoba się też pracownikom tej sieci handlowej, którzy muszą sprzątać niezakupione, pozostawiane w przypadkowych miejscach ananasy i banany.
Sama Vivy Li w rozmowie z magazynem „S Moda” po opublikowaniu przez nią filmu w Internecie powiedziała: – Bardzo mi się to podoba. Muszę przyznać, że w życiu bym sobie nie wyobrażała, że coś takiego się zadzieje. Chociaż mam na koncie filmy wirusowe, żaden nie wywarł aż takiego wpływu. Myślę, że ostatecznie w tym żarcie, choć kryje się za nim pragnienie miłości, zwyciężyło poszukiwanie humoru. Ludzie bardziej chcą się śmiać niż flirtować. Ale jestem pewna, że są już tacy, którzy będą się łączyć w pary w Mercadonie i że w efekcie ten trend się utrwali. Jak przyznaje, sama swoim wideo nawiązała do nagrania z 2017 roku, kiedy to Włoszka o imieniu Lea poszła do programu Pierwsze Randki, aby znaleźć partnera. To ona wyjaśniła prowadzącym show, że za radą matki chodzi do Mercadony, aby poznawać mężczyzn. – Istnieje dokładny czas, kiedy wszyscy single idą na zakupy, między 19:00 a 20:00. Musisz iść, kiedy wszyscy single robią zakupy. Wiesz, że są singlami, bo mają w wózku piwo i frytki – mówiła.
Na randkowy trend w Mercadonie zareagowały też inne sieci handlowe w Hiszpanii m.in. kanaryjskie supermarkety HiperDino. W mediach społecznościowych zachęcają, aby w placówkach HiperDino, SuperDino i HiperDino Express między 18.00 a 19.00 zamiast ananasa wsadzać do koszyka banana, koniecznie pochodzącego z Wysp Kanaryjskich, gdyż rolnicy z tego archipelagu nie mogą ich sprzedać, a wiele z nich jest przeznaczana dla paszę dla zwierząt lub wyrzucana do śmietnika. Tym samym sprzedawcy zachęcają do kupowania lokalnych bananów pochodzących z archipelagu, które są mniejsze, słodsze i jak to mówią niektórzy – mają bardziej wyrazisty smak banana.
Nasz artykuł także na największym polskim portalu Wirtualna Polska:
Foto: Facebook/Mercadona