Ministerstwo Robót Publicznych, Transportu i Mieszkalnictwa Rządu Wysp Kanaryjskich buduje trzeci pas autostrady na południu Teneryfy, co przyspieszy dojazd do miejscowości turystycznych. W sierpniu 2021 roku oddano też do użytku ostatni odcinek fazy IV GC-3, między wejściem do Arucas a wybrzeżem tej gminy Gran Canaria.
Dzięki temu nastąpiło połączenie północy i południa wyspy bez konieczności przejazdu przez stolicę Las Palmas de Gran Canaria. Ta infrastruktura, w którą zainwestowano 46,5 miliona euro, zakończyła budowę kompletnej obwodnicy do Las Palmas de Gran Canaria, która rozpoczęła się jeszcze w 1996 roku.
W związku z tym prezydent Wysp Kanaryjskich, Ángel Víctor Torres, który był obecny na ceremonii otwarcia drogi, zapewnił, że jest to jedna z „najważniejszych infrastruktur drogowych wszystkich wysp, ponieważ łączy północ z wyspami południe, Agaete z Mogán i nie trzeba jechać przez stolicę ani przez Arucas, w ten sam sposób, w jaki w różnych fazach łączy to, co jest Las Palmas de Gran Canaria z wnętrzem Gran Canarii”, natomiast przez GC- 2, poprzez IV Fazę otwartą, stolica Gran Canarii dołącza również do gmin takich jak Moya, Guía czy La Aldea.
Ministerstwo Robót Publicznych, Transportu i Mieszkalnictwa Rządu Wysp Kanaryjskich informuje, że trwają prace nad trzecim pasem TF-1 w Oroteandzie na południu Teneryfy pomiędzy San Isidro i Las Americas, w gminie San Miguel de Abona.
Generalna Dyrekcja Infrastruktury Drogowej chce w ten sposób wykorzystać znaczny spadek natężenia ruchu, który w letnich miesiącach wynosi średnio 45 tys. pojazdów dziennie, czyli mniej niż połowę pozostałej części roku, aby budować podziemne przejście.
Na stronie rządu kanaryjskiego czytamy, że te prace wymusiły skierowanie autostrady TF-1 na stronę morską. W tym celu w nocy z 24 na 25 sierpnia została oddana do użytku droga od strony morza w kierunku Santa Cruz; natomiast drugiej nocy, z 25 na 26 sierpnia ruch odbywał drogą po zboczu góry, w kierunku Adeje.
Foto: gobiernodecanarias.org